عناوین صد کتاب رسانه ای

فاطمه پورمعصوم

  • 1. رهبر ، مریم (1381) ؛ آزادی اطلاعات و ارتباطات در حقوق بین الملل ؛ تهران : ابوعطاء .
  • 2. گروه مطالعات فرهنگی بین الملل پژوهشکده ارتباطات میان فرهنگی و بین الملل (1386) ؛ آشنایی با "کنوانسیون حفظ و ترویج تنوع بیان های فرهنگی یونسکو" ؛ تهران : پژوهشگاه فرهنگ ، هنر و ارتباطات .
  • 3. شاه محمدی ، عبدالرضا (1384 ) ؛ ارتباطات بین الملل ؛ تهران : زرباف .
  • 4. کیا ، علی اصغر (1381) ؛ ارتباطات جمعی و روابط بین الملل ؛ تهران : مرکز برنامه ریزی و آموزش نیروی انسانی .
  • 5. مولانا ، حمید (1384) ؛ اطلاعات و ارتباطات جهانی : مرزهای نودر روابط بین الملل ، ترجمه م‍ح‍م‍د ح‍س‍ن‌زاده‌، م‍ری‍م‌ اخ‍وت‍ی‌ ، اسدا.. آزاد ؛ تهران : کتابدار.
  • 6. فیاض ، ابراهیم ( 1388) ؛ تعامل دین ، فرهنگ و ارتباطات : نگاهی مردم شناختی ؛ تهران : سازمان تبلیغات اسلامی ، شرکت چاپ . نشر بین الملل.
  • 7. اسماعیلی‌پور، شایسته وساسان شادمان منفرد (1387)؛ ارتباط در بحران: راهنمای ارتباطات خطر برای مسئولان دولتی ؛ تهران: طرح آینده برای دفتر پژوهش‌های رادیو.
  • 8. اکسفورد، بری و ریچارد هاگینز(1387)؛ رسانه‌های جدید و سیاست.،ترجمه‌ی بابک دربیکی ؛ تهران: پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی.
  • 9. فشار مهاجر، کامران (1387) ؛ گرافیک تبلیغات چاپی در رسانه‌ها؛ تهران: سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه‌ها .
  • 10. انتظامی، حسین (1387) ؛ روزنامه‏نگاری و روزنامه‏داری ؛ تهران: دفتر مطالعات و توسعه‌ی رسانه‌ها.
  • 11. انجمن تبلیغات محیطی آمریکا (1387) ؛ چرا تبلیغات محیطی؟ ترجمه‌ی علیرضا صدرمحمدی؛ تهران: سیته.
  • 12. انصاری، باقر (1387)؛ آزادی اطلاعات ؛ تهران: دادگستر.
  • 13. اِم، آدل (1387) ؛ شیوه‌ی تحقیق در رادیو و تلویزیون ، ترجمه‌ی محمدرضا پاسدار؛ تهران: دانشکده صدا و سیما.
  • 14. بارتلز، دنیس و دیگران (1387) ؛ رویکردهای مقایسه‌ای جامعه‌شناسی، انسان‌شناسی و ارتباطات ؛ تهران: سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه‌ها .
  • 15. بشیر، حسن (1387) ؛ تعامل دین و ارتباطات ؛ تهران: دانشگاه امام صادق و پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی.
  • 16. بوردیو، پیر (1387)؛ درباره‌ی تلویزیون و سلطه ژورنالیسم ، ترجمه‌ی ناصر فکوهی ؛ تهران: آشیان.
  • 17. پیبلجر، جان (1387). به من دروغ نگو! گزارش‌هایی تاریخ‌ساز از روزنامه‌نگاران کاوشگر. ترجمه‌ی مهرداد شهابی و میرمحمد نبوی، تهران: اختران.
  • 18. تقی‌پور، امیرعباس (1387). مجموعه مقالات دومین همایش روابط عمومی الکترونیک. تهران: شرکت انتشارات علمی و فرهنگی.
  • 19. چنتلر، پل (1387)؛ اصول ژورنالیسم در رادیوهای محلی. ترجمه‌ی زهره جنابی ؛ تهران: طرح آینده برای دفتر پژوهش‌های رادیو.
  • 20. خجسته، حسن (1387)؛ رادیو، مدیریت و جامعه ؛ تهران: طرح آینده برای دفتر پژوهش‌های رادیو.
  • 21. دبلیو، اریک و رود نبولر ( بی تا ) ؛ ارتباطات آئینی ، ترجمه‌ی عبدالله گیویان ؛ تهران: دانشگاه امام صادق و پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی.
  • 22. قندی ، حسین ؛ روزنامه نگاری تخصصی ؛ تهران : دفتر مطالعات و توسعه رسانه .
  • 23. بروجردی ، مهدخت ؛ نگارش رسانه ای ؛ تهران : پژوهشکده ی مطالعات فرهنگی و اجتماعی.
  • 24. دهقان طرزجانی، محمود (1387) ؛ نظریه‌های تبلیغات ؛ تهران: دانشکده صدا و سیما.
  • 25. ریح، دانوتا (1388) ؛ زبان روزنامه ، ترجمه‌ی فریده حق‌بین و همکاران؛ تهران: علم.
  • 26. ریچموند، ویرجینیایی و جیمز مک کروسکی (1387) ؛ رفتار غیرکلامی ، ترجمه‌ی فاطمه سادات موسوی و ژیلا عبدالله‌پور ؛ تهران: دانژه.
  • 27. سرونت ، پیر (1387)؛ خیانت رسانه‌ها ، ترجمه‌ی محمد رضا دهشیری ؛ تهران: پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی.
  • 28. سلطانی‌فر، محمد وشهرود امیر انتخابی (1387). ؛ مجموعه مقالات تکنولوژی‌های جدید رسانه‌ای از منظر کارشناسان ؛ تهران: مجمع تشخیص مصلحت نظام، پژوهشکده تحقیقات استراتژیک.
  • 29. صالحی ، محمد مهدی ( 1352 ) ؛ جامعه شناسی معاصر ؛ تهران : دانشکده علوم اجتماعی.
  • 30. صفوی ، حسن (1351 ) ؛ افکار عمومی ؛ تهران : دانشکده علوم ارتباطات اجتماعی.
  • 31. سلطانی‌فر، محمد و شهرود امیر انتخابی (1387)؛ قدرت سایبر. تهران: مجمع تشخیص مصلحت نظام، پژوهشکده تحقیقات استراتژیک.
  • 32. سلطانی‌فر، محمد و شهرود امیر انتخابی (1387)؛ دیپلماسی رسانه‌ای. تهران: مجمع تشخیص مصلحت نظام، پژوهشکده تحقیقات استراتژیک.
  • 33. شهبندی، معصومه (1387)؛ پادکست و آینده رادیو؛ تهران: طرح آینده برای دفتر پژوهش‌های رادیو.
  • 34. ضیایی‌پرور، حمید (1387) ؛ تکنولوژی‌های کاربردی روابط عمومی الکترونیک. تهران: شرکت انتشارات علمی و فرهنگی.
  • 35. عاملی، سعیدرضا (1387) ؛ روابط عمومی دوفضایی: مفاهیم، نظریه‌ها و برنامه عمل. تهران: شرکت انتشارات علمی و فرهنگی.
  • 36. جردن ، تر ی و دیگران (1380) ؛ مقدمه ای بر جغرافیای فرهنگی ؛ تهران : پژوهشگاه فرهنگ و هنر.
  • 37. ژان لادریر (1380) ؛ رویارویی علم و تکنولوژی با فرهنگیها ، ترجمه پروانه سپرده ؛ تهران : موسسه پژوهشی فرهنگ ، هنر و ارتباطات.
  • 38. معتمد نژاد ، کاظم (1382) ؛ اجلاس جهانی درباره جامعه اطلاعاتی ؛ تهران : دانشگاه علامه طباطبائی ،مرکز پژوهشهای ارتباطات.
  • 39. رویکرد و تحولات فرهنگی در جهان عرب (1381) ؛ سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی.
  • 40. عاملی، سعیدرضا (1387) ؛ مطالعات تلفن همراه؛ زندگی در حال حرکت. تهران: سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه‌ها
  • 41. عطارنیا، احمد (1387) ؛ فناوری اطلاعات و ارتباطات. تهران: مبنای خرد.
  • 42. فرهنگی، علی‌اکبر (1387). ارتباطات انسانی ؛ تهران: مؤسسه فرهنگی رسا.
  • 43. کریمی ، غلامرضا (1387) ؛ نقش سازمان آیسکو در شناسایی ظرفیت های فرهنگی جهان اسلام ؛ تهران : پژوهشگاه فرهنگ ، هنر و ارتباطات.
  • 44. معتمد نژاد ، کاظم(1386) ؛ تکنولوژی های نوین ارتباطی : روند های تاریخی ساختارهای حقوقی _ مدیریتی و چالش های سیاسی - اقتصادی ؛ تهران : دانشگاه علامه طباطبائی ، مرکز پژوهش های ارتباطات .
  • 45. فولادی، محمد (1387) ؛ اخلاق روزنامه‌نگاری. قم: موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی.
  • 46. قاسمی، حمید (1387)؛ فعالیت‌های رسانه‌ای در ورزش. تهران: بامداد کتاب.
  • 47. قاسمی، سیدفرید (1387) ؛ پیشینه ارتباطات و تاریخ مطبوعات خرم‌آباد. تهران: آبی.
  • 48. قاسمی، سیدفرید (1387) ؛ گزیده مطبوعات ایران ؛ تهران: امیرکبیر، کتاب‌های جیبی.
  • 49. قاسمی، سیدفرید (1387) ؛ مفاخر مطبوعات ؛ تهران: امیرکبیر، کتاب‌های جیبی.
  • 50. کاویانی، محمد (1387) ؛ روان‌شناسی و تبلیغات با تاکید بر تبلیغ دینی ؛ قم: پژوهشگاه حوزه و دانشگاه.
  • 51. کلانتری، عبدالحسین و پیام روشنفکر (1387)؛ رسانه، توسعه و سیاست‌گذاری رسانه‌ای ، تهران: طرح آینده برای دفتر پژوهش‌های رادیو.
  • 52. مک کوایل ، دنیس ؛ درآمدی بر نظریه ارتباطات جمعی ، ترجمه پرویز اجلالی ، تهران : دفتر مطالعات و توسعه رسانه.
  • 53. فیکس ، جان ؛ در آمدی بر مطالعات ارتباطی ، ترجمه مهدی غبرایی ؛ تهران : دفتر مطالعات و توسعه رسانه.
  • 54. کوبر، کنت (1387) ؛ فتوژورنالیسم ، ترجمه‌ی اسماعیل عباسی ؛ تهران: دفتر مطالعات و توسعه‌ی رسانه‌ها.
  • 55. کوبلی، پل (1387) ؛ نظریه‌های ارتباطات: مفاهیم انتقادی در مطالعات رسانه‌ای و فرهنگی ، ترجمه‌ی شاهو صبارو همکاران ؛ تهران: پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی.
  • 56. لاروش، والتر فن (1387) ؛ ژورنالیسم رادیویی. ترجمه‌ی محمد اخگری، تهران: دانشکده صدا و سیما.
  • 57. لبافی، میترا (1387) ؛ از گیرنده تا فرستنده ؛ تهران: شهر قصه.
  • 58. محسنیان‌راد، مهدی (1387) ؛ ریشه‌های فرهنگی ارتباط در ایران. تهران: پژوهشگاه اطلاعات و مدارک علمی ایران و چاپار.
  • 59. معتمدنژاد، کاظم (1387) ؛ تکنولوژی‌های نوین ارتباطی: روندهای تاریخی، ساختارهای حقوقی - مدیریتی و چالش‌های سیاسی و اقتصادی. تهران: مرکز پژوهش‌های ارتباطات.
  • 60. مک‌نیر، برایان (1388) ؛ جامعه‌شناسی روزنامه‌نگاری. ترجمه‌ی علی‌اصغر کیا و محمد رسولی، تهران: جامعه‌شناسان.
  • 61. مولانا، حمید (1387) ؛ اطلاعات عالمگیر و ارتباطات جهانی. قم: موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی.
  • 62. مهدی‏زاده، محمد (1387) ؛ رسانه‌ها و بازنمایی. تهران: دفتر مطالعات و توسعه‌ی رسانه‌ها.
  • 63. مهراد، جعفر و سارا کلینی (1387) ؛ مبانی فناوری‌های اطلاعاتی. تهران: سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها (سمت)
  • 64. هوور ، استوارت ؛ دین در عرصه رسانه ، ترجمه علی عامری و دیگران ؛ تهران : .دفتر عقل.
  • 65. آسابرگر ، آرتور ؛ روش های تحلیل رسانه ها ؛ تهران : دفتر مطالعات و توسعه رسانه.
  • 66. میرعابدینی، احمد (1387) ؛ پژوهشنامه رسانه‌های دیداری و شنیداری. تهران: پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات.
  • 67. وسترا، ماتیو (1387) ؛ ارتباط فعال ، ترجمه‌ی احمد میرعابدینی، تهران: خجسته.
  • 68. هارپر، کریستوفر (1387) ، رسانه‌های نوین. ترجمه‌ی علی‌اصغر کیا، تهران: شرکت تعاونی سازمان معین ادارات.
  • 69. هاکفورت، یوزف (1387) ، رسانه و المپیک ، ترجمه‌ی عبدالحمید احمدی، مریم سبزعلی و فرزانه ستاکه ؛ تهران: سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی.
  • 70. یعقوب‌زاده، رحیم (1387) ؛ مبانی سنجش افکار عمومی. تهران: سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی
  • 71. شرایبر ، سروانتس و ژان لوئی ( 1371 )؛ نیروی پیام ؛ تهران : سروش.
  • 72. فرهت قائم مقامی ، ابوالقاسم (1355) ؛ مقدمه بر جامعه شناسی وسایل ارتباط جمعی.
  • 73. پیکارد ، رابرت ( 1378 ) ؛ اقتصاد رسانه ها مفاهیم و مسائل آن ؛ تهران : مرکز مطالعات و تحقیقات رسانه .
  • 74. رسانه ها و فرهنگ ( 1376) ؛ تهران : سروش (انتشارات صدا و سیما) .
  • 75. روشنیان ، کریم ، (بی تا ) ؛ آمارواطلاعاتی از مطبوعات ، رادیو، سینما، تلویزیون ، کتاب دردنیا .
  • 76. صادقی ، رحمت ا.. (1379 ) ؛ جدال رسانه ای: بررسی یک پرونده ؛ تهران : گفتمان .
  • 77. صادقی ، رحمت ا.. (1379 ) ؛ مافیای رسانه ای و پرسش های فروخورده (نیم نگاهی به کیهان و آنچه می انگارد) ؛ تهران : گفتمان .
  • 78. برونه ، ژاک (بی تا ) ؛ نمایش های سنتی و وسایل ارتباط جمعی در آسیای جنوب شرقی .
  • 79. برگر ، آرتور ایسا (1373) ؛ روشهای پژوهش رسانه ها ؛ تهران : مرکز مطالعات و تحقیقات رسانه ها .
  • 80. لازار ، ژودیت ( 1380) ؛ افکار عمومی ؛ تهران : نشر نی .
  • 81. تامپسون ، جان بروکشایر ( 1379) ؛ رسانه ها و نوگرایی ، نظریه یی اجتماعی در باره رسانه ها ؛ تهران : روزنامه ایران.
  • 82. لال ، جیمز (1379 ) ؛ رسانه ها، ارتباطات ، فرهنگ - رهیافتی جهانی ؛ تهران : موسسه ایران .
  • 83. تامپسون ، جان بروکشایر ( بی تا ) ایدئولوژی و فرهنگ مدرن (نظریه اجتماعی انتقادی در عصر ارتباطات توده گیر)
    ؛تهران : موسسه فرهنگی آینده پویان .
  • 84. استرت ، دانیل ؛ برگزیده ی دانشنامه ی دین ارتباطات و رسانه ، ترجمه حمید رضا قادری ، تهران : دفتر عقل .
  • 85. فرقانی ، محمد مهدی ؛ در آمدی برارتباطات سنتی در ایران با مقدمه ی دکتر معتمد نژاد ؛تهران : دفتر مطالعات و توسعه رسانه
  • 86. فکوهی ، ناصر (1378) ؛ از فرهنگ تا توسعه با تاکید بر مسائل توسعه ؛ تهران : نشر فردوس.

این کتاب مجموعه ای از مقالات دربارة موضوع توسعه در جنبه های مختلف آن با تاکید بر مباحث فرهنگی است که در 344 ص تالیف شده است ، همچنین ،  در کتاب تلاش شده است که با استفاده از زبانی ساده مفاهیم توسعه‌ای توضیح داده شوند. رویکرد کتاب کاملا  متوجه مسائل و جریان های معاصر  در جوامع انسانی و به خصوص جامعه ایران است.  مولف این کتاب دکتر فکوهی عضو هیئت علمی گروه انسان شناسی دانشگاه تهران می باشد. و فصول آن شامل فصل اول - فرهنگ و توسعة سیاسی ، فصل دوم - فرهنگ و توسعة اجتماعی ، فصل سوم- فرهنگ و توسعة اقتصادی است.

•87. کوش، دنی (1381) ؛ مفهوم فرهنگ در علوم اجتماعی، ترجمه فریدون وحیدا ؛ تهران: انتشارات سروش.

مفهوم فرهنگ جزء جدایی ناپذیر و مفهوم مورد نیاز در علوم اجتماعی است و مرجع پاسخ به همه اختلافات انسانی. امروزه فرهنگ در معنای وسیع آن به الگوهای زندگی و تفکر باز می گردد چرا که کاربرد مفهوم فرهنگ مستقیما به آنچه با معنا سروکار دارد، مربوط می شود. بحث استقلال فرهنگی اهمیتی ویژه دارد که با حفظ هویت جمعی بسیار نزدیک است چرا که فرهنگ و هویت دو مفهومی هستند که خواستگاه واحد دارند و لازم و ملزوم یکدیگرند. نکته مهم این است که فرهنگ در تمامی حوزه های جامعه، خود را آمرانه تحمیل نمی کند. فرایند فرهنگ پذیری اجتماعی، فرایندی بی نهایت پیچیده و ناخودآگاه است .

  • 88. لوبلان ویکس و دیگران(1387). مدیریت رسانه، ترجمه طاهر روشندل اربطانی، تهران: دفتر پژوهش‌های فرهنگی.

می توان معتقد بود که مدیریت رسانه از تلفیق دو رشته  ارتباطات و مدیریت حاصل می شود. حال از یک منظر می توان مدیریت را در هسته این حوزه قرار داد و ارتباطات و دانش رسانه ای را به عنوان متمم آن قرار داد و یا می توان رویکردی متضاد اتخاذ کرد و ارتباطات را در هسته این حوزه قرار داده و مدیریت را به عنوان متمم آن در نظر گرفت. مترجم به درستی اشاره می کند که "همانند سایر گرایش‏های مدیریت، مدیریت رسانه نیز از ویژگی میان‏رشته‏ای بودن برخوردار است. ارتباطات، علوم سیاسی، اقتصاد، روان‏شناسی اجتماعی، جامعه‏شناسی، مطالعات فرهنگی، تکنولوژی اطلاعات و چندین رشته علمی و مطالعاتی دیگر در زمره رشته‏هایی‏اند که در شکل‏گیری مدیریت رسانه نقش داشته‏اند". بنابراین در بررسی مسایل موجود در این حوزه لازم است دیدگاهی چندجانبه اتخاذ شود و  تاثیر مولفه های مختلف مورد بررسی قرار گیرد.

•89. تریاندس، ی هری. س. (1376) فرهنگ و رفتار اجتماعی، ترجمه: نصرت فنی؛ تهران: مرکز پژوهش های بنیادی.

جامع ترین تعریف فرهنگ را هرسکوتیز ارائه داده است: فرهنگ بخش انسان ساخته ی محیط است.برخی فرهنگ ها،هنجارها، قواعد و محدودیت های بسیاری را بر رفتار اجتماعی تحمیل می کنند. حال آنکه برخی دیگر از فرهنگ ها از تحمیل چنین محدودیت هایی تقریبا مبرا هستند.با آنکه فرهنگ است که رفتار اجتماعی را شکل می دهد اما تنها عاملی تعیین کننده نیست.تا زمانی که با فرهنگ دیگری ارتباط برقرار نکنیم فرهنگ خودمان را نخواهیم شناخت.

/ 2 نظر / 138 بازدید
آزاد

آزادي اين نيست كه هر كس هر چه دلش خواست بكند، بلكه آزادي حقيقي قدرتي است كه شخص را مجبور به انجام وظايف خود مي كند.((مكدونالد)) منبع گفتار: سایت ره پو | بانک سخنان بزرگان http://blog.cheshmehregi.com

دانشجو

سلام ،شیفته رسانه هستم .این مطلب رو در سایت خودم کپی کردم.