مطالعه‌ی کارکردهای رسانه‌های اجتماعی در بانکداری نوین

چکیده

امروزه، سازمان‌ها نیز، مانند جوامع انسانی، دست‌خوش تغییرات فناوری‌هایی شدند، فناوری‌هایی که هر روز نسبت به قبل، نیازهای بشریت را پاسخ گفته و نیازمندی‌های جدیدی را رقم می‌زنند. در واقع، کاربری رسانه‌های اجتماعی و وابستگی به فضای مجازی، امری است که سازمان‌ها را در متن نقش‌آفرینی این رسانه‌ها قرار داده و کارکردهای رسانه‌های اجتماعی را در تسهیل و توسعه ساز‌وکار زندگی اجتماعی انسان، عیان ساخته است. ویژگی‌های چندسویگی، برخط بودن و انباشتگی داده‌ها، از جمله مواردی است که این مهم را امکان پذیر می‌کند.  از این روی، نهادهای بانکی مانند سایر سازمان‌های اجتماعی، در کشاکش بهره مندی از این رسانه های نوین هستند. بدین خاطر در این نوشتار، پژوهشگران با استفاده از مطالعه‌ی اسنادی، سعی داشته‌اند تا کارکردهای رسانه‌های اجتماعی را در روند رو به رشد بانکداری نوین مطالعه کنند و دریافته‌اند که بانکداری می‌تواند در ابعاد توسعه ساز وکارهای بانکی: بازارشناسی، بازارسازی و بازارداری از ظرفیت‌های بالقوه‌ی این رسانه ها بهره گیرد. بنابراین، رسانه‌های اجتماعی می‌توانند در امور مرتبط با بازاریابی، سرویس خدمات مشتری و اطلاع‌رسانی بهنگام، از کاربران حرفه‌ای رسانه‌های اجتماعی به شمار آیند. در نتیجه، استفاده از رسانه‌های اجتماعی، عاملی موثر در موفقیت بانک‌های امروزی خواهد بود. با این اوصاف، پژوهشگران این نوشتار، پیشنهادهایی را نیز در رابطه با چگونگی بهره‌مندی بانک‌ها از بستر رسانه‌های اجتماعی مطرح کرده اند.

کلیدواژه‌ها: بانکداری نوین، رسانه‌های اجتماعی، بازاریابی، بازارسازی، بازارداری

/ 1 نظر / 12 بازدید
سجاد

سلام دوست خوبم. این مطلبت رو هم خوندم. مثل همیشه عالی بود. جدی میگم. لطفا به من هم سر بزن و اگر تمایل داری منو با اسم "راهنمای جامع کسب درامد اینترنتی" لینک کن. اگر هم میخوای در کنار کارات با روزی یک یا دو ساعت وقت گذاشتن درامد بالایی داشته باشی به وبسایت من بیا و آموزش هاش رو بخون یا با خودم تماس بگیر. منتظرت هستم. بازم بهت سر میزنم. فعلا...