فیس بوکی ها ..

یک زمانی وقتی وارد سایت های خبری می شدید ، میزان نظرات و آمار بازدیدکننده و در نهایت میزان بازتاب خبر در متن جامعه و ارجاع به منبع خبری ، ارزش و اعتبار سایت را محک می زد .

ولی امروز ، رقابت میان تامین کنندگان خبر افزایش پیدا کرده است ، اعتبار و به روز بودن یک سایت و حتی بلاگ های شخصی به سمتی پیش رفته است که درج آیکون  و میزان حمایت فیس بوکی ها و نمایش خبر و یا مطلب در فیس بوک ، نشانگر  توجه جامعه مجازی است !

درست یا غلط ، این اتفاق در مورد سایر شبکه های اجتماعی نیز صادق است ولی پرسش این است که آیا میزان بازتاب خبر در سومین کشور پر جمعیت جهان  یعنی فیس بوک می تواند میزان تاثیر گذاری آن را در جامعه واقعی نیز  بسنجد؟

آیا می توان پرسید که فیس بوکی ها دنیای مخصوص به خودشان را دارا هستند؟ نقطه عطف این دنیا با دنیای واقعی چیست؟

 

/ 2 نظر / 17 بازدید
محمد نصرتی

سلام اتفاقا من دارم راجع به مدیریت موفق سایت های خبری کار میکنم و یکی از عوامل موفقیت سایت رو در انعکاس اخبارش در شبکه های اجتماعی دیدم

فهمیزی

درود امروزه در جهان ارتباطات مفهوم بسیاری از واژه ها در حال دگردیسی و تحول است.از جمله رسانه که روزگاری تنها شامل نشریات و رادیو و تلویزیون بود اما اکنون گستره آن نه تنها سایتها و وبلاگها بلکه حتی از نظر برخیها اس ام اس را هم شامل می شود.در خصوص فیس بوک هم این مسئله شدیداً صدق می کند.از اصطلاح کشور که برای فیس بوک بکار بردید خیلی خوشم آمد و فکر می کنم نقش،کارکرد و تاثیر فیس بوک آنقدر مهم است که حتی شاید بتوان تاریخ ارتباطات بشری را یه دو دوره پیش و پس از فیس بوک تقسیم کرد